Niedawno ukazał się 19 tom czasopisma Symbolae Philologorum Posnaniensium (2009) zatytułowany „Delectare et docere”.
INDEX RERUM
- Wspomnienie o śp. prof. Andrzeju Wójciku (1926 – 2009) – Kazimierz Liman
- Spis prac naukowych prof. dra hab. Andrzeja Wójcika
- Ad iuventutem – Andrzej Wójcik
- Przemówienie na posiedzeniu żałobnym Senatu – Elżbieta Wesołowska
- Wiersz wygłoszony dla Andrzeja Wójcika – Jerzy Danielewicz
COMMENTATIONES AD LITTERAS GRAECAS PERTINENTES
- Beyond Myth: in Search of Archaic Greek Theology – Magdalena Jarczyk
- Didaskein kai terpein w świetle poematów Homera – Włodzimierz Appel
- Zniekształcone odbicie, czyli Antygona i Kreon – Barbara Bibik
- Come vivere per godersi la vecchiaia; analisi della conversazione di Socrate e Cefalo (Pl. Rep. 328b-331d) – Anna Głodowska
- Wizerunek „wybawcy” Hellady u Isokratesa – Anna Ryś
- The Hellenistic gymnasium and the pleasures of paideia – Victor Alonso Troncoso
- A Lesson for the King: Sotades’ Invective against Ptolemy (fr. 1 and 16 Powell) and Callimachus’ Epigram 1 Pfeiffer – Jan Kwapisz
- Pleasure and instruction in the Prologue of Longus’ Daphnis and Chloe – Bruce Duncan MacQueen
- Paideia Klemensa Aleksandryjskiego na przykładzie jego Hymnu do Chrystusa Zbawiciela – Agnieszka Heszen
- Peculiarities of the non-Greek world in Heliodorus’ Aethiopica – Sylwester Dworacki
- Euzebiusza z Cezarei polemika z ideałem theios aner – Anna Kotłowska
COMMENTATIONES AD LITTERAS LATINAS PERTINENTES
- Działalność moralno-obyczajowa Marka Porcjusza Katona – Sylwia Szczygieł
- Fabula togata. Dydaktyzm w fazie transformacji kulturowej – Lucyna Stankiewicz
- O dzielności, prawości, szczęściu i losie. Dydaktyzm w tragedii rzymskiej – Barbara Hartleb- Kropidło
- Mittatur senex in scholas – opinie Seneki Retora o retorach, sztuce wymowy i jej nauczaniu w praefationes ksiąg Oratorum et rhetorum sententiae, divisiones, colores – Magdalena Nowak
- Dydaktyzm jako forma wypowiedzi poetyckiej w Sztuce kochania Owidiusza – Mariusz Zagórski
- Czego może nauczyć wygnany poeta? Dydaktyczne aspekty wygnańczych utworów Owidiusza – Marlena Puk
- Umrzeć z ciekawości. Portret rzymskiego naukowca – Radosław Piętka
- Lingwistyczny dydaktyzm Nocy attyckich Aulusa Gelliusza – Hubert Wolanin
- Vade mecum – Arnobiańska recepta na Eden – Anna Kucz
- Nauczyciel cesarza. Auzoniusz w Gratiarum actio – Juliusz Rogowski
- Rzymska idea samobójstwa – Tomasz Sapota
- Rhetoric in the service of contemplation in St. Augustine – Mateusz Stróżyński
COMMENTATIONES AD RECENTIOREM LATINITATEM PERTINENTES
- Erotodidactica meretricum. Szkoła kurtyzan w komedii łacińskiej od Plauta i Terencjusza po XVII wiek – Krzysztof Rzepkowski
- Historisches Epos, Lehrgedicht, Epithalamium. Zu den Res Danicae des Cimbricus Erasmus Michaelius Laetus – Gottfried Kreuz
- Antike Frauenschicksale als moralische Lehrstücke in Boccaccio De mulieribus claris – Franz Römer
- Delectare oder docere? Zitate aus den werken des Ovid in einem Emblembuch aus dem 17. Jahrhundert – Barbara Milewska-Waźbińska
- Mikołaj Radziwiłł Rudy – bohater pozytywny w eposie Jana Radwana Radivilias – Jolanta Malinowska
- Cyceron – nauczyciel śląskiej młodzieży. Dydaktyzm w retoryce, czyli o wykorzystaniu retoryki cycerońskiej na przykładzie humanistycznych śląskich gimnazjów od XVI do XVIII w. – Beata Gaj
VARIA
- Antoni Ludwik Sioda (1845-1903) – polski nauczyciel gimnazjalny przedmiotów humanistycznych – Roman Edmund Sioda
CORRIGENDA
- Uzupełnienie artykułu Kazimierza Korusa z XVIII vol. „Symbolae Philologorum Posnaniensium