Nakładem Studenckiego Koła Naukowego Historyków UW ukazały się materiały pokonferencyjne pt. Autor i jego dzieło w wiekach średnich pod redakcją Anny Laskowskiej i Maksymiliana Sasa (Warszawa 2014, ss. 197).
Spis treści:
Wstęp….. 7
Wojciech Oczkowski, Znaczenie terminu antiquitas w Translatio sancti Alexandri i innych wczesnośredniowiecznych narracjach o początkach ludów….. 9
Maksymilian Sas, Autor listu o odbiorcy. Misjonarz działający wśród pogan w świetle korespondencji Alkuina z Yorku z Arnonem z Salzburga….. 17
Anna Laskowska, De Rebus Gestis Aelfredi. Relacja osobista w świecie schematu….. 39
Jerzy Kowalczyk, Samobiczowanie jako droga do męczeństwa. Charakterystyczny rys duchowości Piotra Damianiego w świetle jego listów….. 55
Rafał Rutkowski, A ja nazywam się Ari. O najstarszej kronice islandzkiej i jej autorze….. 63
Ika Matyjaszkiewicz, Volto Santo jako dzieło św. Nikodema – Św. Nikodem jako autor Volto Santo….. 75
Joanna Utzig, Twórca dekoracji rzeźbiarskiej kaplicy św. Jadwigi w Trzebnicy i zagadnienie indywidualności artystycznej w rzeźbie śląskiej drugiej połowy XIII wieku….. 89
Mateusz Lewandowski, Vita Annae ducissae Silesiae i jej tajemniczy autor na tle ideału świętości kobiecej XIII/XIV wieku….. 107
Piotr Pajor, Niezrealizowany wieloboczny chór obejściowy katedry krakowskiej….. 117
Katarzyna Anna Skrzypiec, Czy inkwizytor Bernard Gui jest autorem swojego dzieła?….. 135
Olga Stramczewska, Średniowieczny rękopis a jego transkrypcja, czyli z czym ma do czynienia badacz średniowiecznej polszczyzny….. 143
Ewa Dusik-Krupa
Znane dzieło nieznanego autora. Obraz Matki Boskiej Bolesnej Smętnej Dobrodziejki Krakowa….. 153
Dariusz Żyto, Jedno dzieło, wielu autorów – o Vischerowskim nagrobku kardynała Fryderyka Jagiellończyka….. 169
Dominika Mazur, Późnośredniowieczne kafle piecowe południowej Polski i ich twórcy. Bezpośredni autor dzieła, pomysłodawca motywów zdobniczych, wykonawca matrycy – ilu autorów ma wpływ na pojedynczy zabytek?….. 183